Poradenství
Školní poradenské pracoviště
Na základě zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších změn a vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízení poskytuje naše škola bezplatně standardní poradenské a konzultační služby pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy.
Vedení školy společně s ostatními pracovníky klade důraz na vzájemnou informovanost, spolupráci a dodržování etického kodexu školních poradenských pracovníků.
Na naší škole zabezpečují poradenské služby:
– výchovná a kariérová poradkyně Mgr. Lenka Maradová – konzultační hodiny pro školní rok 2022/23: úterý 14:00-14:30 hod.
– školní metodik prevence Mgr. Vladimír Zatloukal – konzultační hodiny pro školní rok 2022/23: úterý 10:00-10:30 hod.
– školní psycholog Mgr. Helmut Bley – konzultační hodiny pro školní rok 2022/23: středa 7:30-16:00 hod.
– školní asistentka Bc. Dana Rozprýmová – konzultace pro školní rok 2022/23: dle předchozí domluvy prostřednictvím mailu
Cíle tohoto týmu, vedení školy i všech pedagogů naší školy jsou:
- zkvalitnit sociální klima školy
- pracovat se všemi aktivními činiteli školního prostředí – žáky, učiteli, zákonnými zástupci žáků
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky ohroženými školním neúspěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování
- umožnit neodkladné řešení problémů spojených se školní docházkou
- sledovat výskyt rizikových forem chování, reagovat na ně vhodnými opatřeními a průběžně získávat informace pro tvorbu školního preventivního programu, vyhodnocovat jeho efektivitu, spolupracovat s externími subjekty prevence
- metodicky zajišťovat zvýšení preventivních kompetencí všech subjektů školního prostředí
- poskytovat metodickou podporu při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání při vytváření RVP
- připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se zdravotním postižením
- koordinovat služby s ostatními poradenskými zařízeními
- spolupracovat nejen se žáky samotnými, ale i jejich rodiči, případně celou rodinou
- vytvářet strategie zaměřené na podporu rozvoje osobnosti žáků
- průběžně pracovat s žákovskými kolektivy a ovlivňovat prostřednictvím sociálního učení sociální klima školních tříd a potažmo celé školy
- zjišťovat individuální předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků
- provádět prevenci školní neúspěšnosti, krizovou intervenci a neodkladná psychologická vyšetření žáků
- provádět pedagogicko-psychologickou diagnostiku v souvislosti s profesní orientací žáků
- koordinovat kariérové poradenství s ostatními subjekty, které poskytují specializované služby kariérového poradenství (PPP, úřady práce…)
- zavádět a aplikovat pedagogicko-psychologické poznatky do vzdělávacího procesu
- poskytovat konzultační pomoc rodičům nebo jiným osobám odpovědným za výchovu
- zajišťuje koordinaci poskytovaných služeb s ostatními subjekty, zejména PPP, SPC, SVP